Πολιτισμός

    Δημοσιεύτηκε: 25 Μάιος 2017

    Ο Στίβεν Πάτρικ Μόρισεϊ είναι τραγουδιστής, τραγουδοποιός και συγγραφέας. Εγινε παγκοσμίως γνωστός όταν ήταν ο τραγουδιστής των Smiths. Είναι καλλιτέχνης που δεν κρύβει τα λόγια του, ούτε θα αντάλλασσε την ελευθερία της άποψής του με δόξα και χρήμα. Για την σφαγή των παίδων που έκαναν οι ισλαμιστές στο Μάντσεστερ δημοσιοποίησε την ακόλουθη ανακοίνωση.

    Δημοσιεύτηκε: 17 Μάιος 2017
    Η σοπράνο Μαρία Μητσοπούλου και ο τενόρος Γιάννης Χριστόπουλος στις πρόβες της «Ρέας».
    Ο τενόρος Γιάννης Χριστόπουλος μιλάει με τον Γιώργο Πισσαλίδη για την παράσταση της «Ρέας».
    Ο Σπυρίδων-Φιλίσκος Σαμάρας (1861-1917) ήταν ένας από τους διαπρεπέστερους Έλληνες συνθέτες.

    Η «Ρέα» του Σαμάρα γραφτηκε το 1908. Παρουσιάστηκε στην Φλωρεντία της Ιταλίας στις 11 Απριλίου 1908. Είχε εξαιρετική επιτυχία. Αυτό δεν το ξέρουμε από κριτικές γιατί δεν έχουν διασωθεί, αλλά υπάρχουν κάποιες επιστολές του Μασκάνι και του Πουτσίνι προς τον ίδιο τον Σαμάρα, οι οποίοι τον συγχαίρουν.

    Δημοσιεύτηκε: 12 Μάιος 2017
    Η Ντιαμάντα Γκαλάς αποδεικνύει ότι αβαν γκαρντ και πατριωτισμός πάνε μαζί.
    Το αριστούργημα της Γκαλάς για το ολοκαύτωμα του Μικρασιατικού Ελληνισμού.
    Η Γκαλάς με το διάσημο τατουάζ «Είμαστε όλοι φορείς του AIDS».

    Μία από τις σημαντικότερες φυσιογνωμίες της παγκόσμιας μουσικής σκηνής πρόκειται να υποδεχθεί σύντομα η Αθήνα. Πρόκειται για την Ελληνοαμερικανίδα ιέρεια της αβάν γκαρντ Αδαμαντία Ξυνογαλά, ή Ντιαμάντα Γκαλάς, που πρόκειται να τραγουδήσει στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών στις 20 Μαΐου 2008.

    Δημοσιεύτηκε: 20 Απρίλιος 2017

    Aφιέρωμα στον σημαντικότερο αντιφρονούντα σκηνοθέτη του πάλαι ποτέ Ανατολικού Μπλόκ, τον Πολωνό Αντρέι Βάιντα ετοιμάζει η Ταινιοθήκη της Ελλάδος από 20 έως 26 Απριλίου 2017. Αφορμή είναι η έξοδος στις 20 Απριλίου του κύκνειου άσματος του Afterimage για τον πρωτοποριακό ζωγραφο Βλαντίμιρ Στρεμίνσκυ.

    Δημοσιεύτηκε: 27 Μάρτιος 2017

    Ποιος όμως ήταν ο Νίκος Μπελογιάννης; Ο Μπελογιάννης γεννήθηκε στην Αμαλιάδα το 1918. Από πολύ νωρίς έδειξε την αριστερή του δράση. Στην διάρκεια της Κατοχής, ο Μπελογιάννης που ήταν έγκλειστος στις φυλακές της Κέρκυρας, δραπέτευσε για να πολεμήσει δίπλα στον Άρη Βελουχιώτη με τον βαθμό του λοχαγού.

    Δημοσιεύτηκε: 01 Μάρτιος 2017

    Ξεκινάει στις 3 Μαρτίου 2017, το 19ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης με έμφαση στην μουσική, την ιστορική μνήμη, τα ανθρώπινα δικαιώματα, αλλά και την τροφή. Εμείς ετοιμάσαμε μία πρώτη επιλογή για το πρώτο τριήμερο, που είναι και εκείνο που κατά βάση μαζεύει τον περισσότερο κόσμο και τις πιο ενδιαφέρουσες ταινίες τεκμηρίωσης.

    Δημοσιεύτηκε: 24 Φεβρουάριος 2017
    Ο σκηνοθέτης Νίκος Κούνδουρος με τον συνεργάτη μας Γιώργο Πισσαλίδη.
    O Νίκος Κούνδουρος φωτογραφίζεται στο «Ζώναρς».
    Ο «Δράκος» του Κούνδουρου κτυπήθηκε ανελέητα από την Αριστερά, πριν ανακηρυχθεί η σημαντικότερη ελληνική ταινία όλων των εποχών.
    Ο Νίκος Κούνδουρος με την Μαργαρίτα Λυμπεράκη, σεναριογράφο της «Μαγικής Πόλης», και τον Μάνο Χατζηδάκη, που έγραψε την μουσική.
    Νίκος Κουδουρος: «Το 1922 ήταν δημιούργημα οργής».

    O Νίκος Κούνδουρος είναι ένας εκ των σημαντικότερων σκηνοθετών του ελληνικού κινηματογράφου. Γεννήθηκε στις 15 Δεκεμβρίου του 1926 στον Άγιο Νικόλαο Κρήτης. Για τις ιδέες του βρέθηκε στην Μακρόνησο, αλλά σε αντίθεση με άλλους, ούτε τις εξαργύρωσε, ούτε τις αρνήθηκε για να γίνει γιάπης.

    Δημοσιεύτηκε: 20 Φεβρουάριος 2017

    Με την κούρσα των Όσκαρ να αποκορυφώνεται στις 27 Φεβρουαρίου 2017, μπορούμε να πούμε ότι η πιο αγαπημένη μας ταινία από αυτές που είναι υποψήφιες είναι το «Πάση Θυσία» (Hell or High Water) του Ντέηβιντ Μακένζι. Πρόκειται για ένα νεο-γουέστερν γυρισμένο στο Δυτικό Τέξας.

    Δημοσιεύτηκε: 25 Ιανουάριος 2017

    Βγαίνει σήμερα 25 Ιανουαρίου 2017 η ταινία «Έξοδος 1826» του Βασίλη Τσικάρα, για ένα άγνωστο σχετικά γεγονός της Επαναστάσεως του 1821, όταν 120 Βλάχοι ξεκίνησαν να πάνε από τα βλαχοχώρια της Ηπείρου για να βοηθήσουν στην Έξοδο του Μεσολογγίου.

    Δημοσιεύτηκε: 31 Δεκέμβριος 2016

    Ήταν κατά την διάρκεια του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης όταν πληροφορηθήκαμε για την καινούργια έκθεση του Τάσου Νικάκη, μέλους του Δ.Σ. του Κρατικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης της Θεσσαλονίκης. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον μας προκάλεσε το γεγονός ότι σε μια ανεθνική και πολιτικά ορθή εποχή, εκείνος επίμενε να χρησιμοποιεί την σημαία ως σύμβολο στην τέχνη του.

    Σελίδες