«Μέρες Ιταλικού κινηματογράφου» στις «Νύχτες Πρεμιέρας 2016»

  • Δημοσιεύτηκε: 13 Σεπτέμβριος 2016
    «Εξομολογήσεις»: Η εξομολόγηση και τελευταία μέρα του προέδρου του ΔΝΤ.
    Η Ζιλιέτ Μπινός ως τραγική μητρική φιγούρα στην «Μία μεγάλη αναμονή».
    «Η τρελή χαρά», ένα «Θέλμα και Λουίζ» για δύο τρόφιμες ψυχιατρείου.
    Στις «Αχώριστες» δύο σιαμαίες έχουν διαφορετική άποψη για τον χωρισμό τους.

    Ξεκινά από 21 Οκτωβρίου μέχρι τις 2 Οκτωβρίου το 22ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου «Νύχτες Πρεμιέρας 2016» στις αίθουσες «Δαναός 1 & 2», «Όπερα 1 & 2», «Ταινιοθήκη της Ελλάδος» και «Παλλάς». Μία από τις πιο ενδιαφέρουσες ενότητες του Φεστιβάλ είναι αφιερωμένη στον σύγχρονο Ιταλικό κινηματογράφο. Αφού γνώρισε μεγαλεία με τις ταινίες του Φελλίνι, τις κωμωδίες του Μοριτσέλλι («Ο Κλέψας του Κλέψαντος»), αλλά και τις αριστερές ταινίες του Βισκόντι και του Μπερτολούτσι, ο Ιταλικός κινηματογράφος γνώρισε μια υποχώρηση στην δεκαετία του ‘90. Τα τελευταία χρόνια όμως γνωρίζει καινούργιες δόξες.

    Έτσι στην «Μια Μεγάλη Αναμονή» (L’ Attesa) του Πιέρο Μεσίνα η Ζιλιέτ Μπινός δίνει μια συγκλονιστική ερμηνεία ως κλασσική μητρική φιγούρα από την Σικελία που τυχαία γνωρίζει την αρραβωνιαστικιά του γιού της καθώς περιμένει εκείνον. Η γνωριμία μαζί της θα είναι ευκαιρία να απελευθερώσει πόνο που κρύβει χρόνια.

    «Η Τρελή Χαρά» (La Pazza Gioia) του Πιέρο Βέρτζι είναι η ιστορία δύο φίλων της Βεατρικής (Βαλέρια Τέντεσι) και της Ντονατέλλα (Μιακέλα Ραμαζότι) που ζουν σε ένα άσυλο, το οποίο είναι το παλιό σπίτι των προγόνων της πρώτης. Μια μέρα αποφασίζουν χωρίς να το έχουν προσχεδιάσει να δραπετεύσουν και ζουν μια οδύσσεια που θυμίζει το «Θέλμα και Λουίζ», αλλά με αρκετή ευαισθησία πάνω στο θέμα. Ο ξένος τύπος γράφει για ένα ρόλο γάντι για την Βαλέρια Τεντέσι, συνεργάτιδα του Βέρτζι που μας έχει συνηθίσει σε ρόλους που κουβαλούν μια τρέλα (θετική ή αρνητική).

    Στο «Λουλούδι» (Fiore) του Κλαούντιο Τζιοβανέσι, η Ντάφνε Σόσσι υποδύεται μια νεαρή μικροκλέφτρα που συλλαμβάνεται και καταλήγει σε ένα αναμορφωτήριο, όπου οι συνθήκες είναι λιγότερο σκληρές από ότι συνήθως. Εκεί θα κτίσει μια φιλία με την συγκάτοικο της και θα ερωτευτεί ένα φυλακισμένο από την ανδρική πλευρά του αναμορφωτηρίου. Η Σόσσι δίνει μια ηλεκτρισμένη ερμηνεία και ο Τζιοβανέσι προσθέτει μια δόση κοινωνικού ρεαλισμού και ηθικού προβληματισμού των αγαπημένων αδελφών Νταρντέν στο δράμα φυλακής του.

    Στις «Αχώριστες» (Indivisibli) του Εντοάρντο ντε Αντζέκις, η Βιολέτα και η Νταίησυ (αδελφές Άντελα και Μαριάννα Φοντάνα) είναι δύο 18χρονες σιαμαίες ενωμένες στο ισχίο με ωραίες φωνές που ο πατέρας τους εκμεταλλεύεται για να φέρνει λεφτά στην οικογένεια και να γεμίζει τις τσέπες του. Έτσι οι δύο αδελφές τρέχουν από δεξιώσεις γάμων σε θρησκευτικές τελετές και οικογενειακές εορτές μέχρι που ένας γιατρός τους λέει ότι αφότου δεν είναι ενωμένες σε βασικά όργανα, μπορούν να αποχωρισθούν χωρίς πρόβλημα. Τότε ξεκινά το δράμα, μιας και η κάθε αδελφή έχει διαφορετική άποψη για τον μελλούμενο χωρισμό και ο πατέρας βλέπει την επιχείρηση που έκτισε πάνω τους να καταστρέφεται.

    Τέλος στις «Εξομολογήσεις» (La Confessioni) του Ρομπέρτο Άντο ένας μυστηριώδης και ανορθόδοξος μοναχός (Τόνυ Σερβίλο) καλείται σε μια σύσκεψη του G8 από τον Πρόεδρο του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου Ντάνιελ Ροσέ (Ντανιέλ Ωτίλ) για να τον εξομολογήσει το βράδυ πριν ψηφίσει μια σειρά από μέτρα που θα επηρεάσει εκατομμυρίων ανθρώπων σε όλο τον κόσμο. Όμως την επομένη ο Ροσέ βρίσκεται δολοφονημένος και ο μόνος που μπορεί να κρατά το κλειδί στο αστυνομικό μυστήριο είναι ο μοναχός.

    Οι μέρες και ώρες των προβολών θα ανακοινωθούν σύντομα.

    Κατηγορία: