Μια πρώτη επιλογή από τις «20ες Νύχτες Πρεμιέρας»

  • Δημοσιεύτηκε: 17 Σεπτέμβριος 2014

    Ξεκινούν την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου οι «20ες Νύχτες Πρεμιέρας», το κινηματογραφικό φεστιβάλ της Αθήνας που οργανώνει το περιοδικό «ΣΙΝΕΜΑ» σε συνεργασία με τον Δήμο Αθηναίων. Αυτό που ακολουθεί είναι μια πρώτη επιλογή από τις ταινίες που προβάλλονται τις πρώτες μέρες του φεστιβάλ στους κινηματογράφους Όπερα 1 & 2, Δαναός 1 & 2, Ideal και την Ταινιοθήκη της Ελλάδος. Σε αυτές ξεχωρίζουν τα εκτενή αφιερώματα στον Ρόμπερτ Ώλτμαν (M.A.S.H), τον Αντρέι Ζουλάφσκι («Σημασία έχει να αγαπάς») και τον Σταύρο Τορνέ («Καρκαλού»). Επειδή σε κάποιες από αυτές τα εισιτήρια φεύγουν σαν ζεστά κρουασάν προνοείστε για αυτά πριν από την μέρα προβολών. Επίσης δίνονται ειδικές προσκλήσεις για ανέργους.

     

    Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου

    Ο Πράσινος Πρίγκιπας (The Green Prince) του Ναντάφ Σίρμαν. Παραγωγή: Ηνωμένο Βασίλειο, Γερμανία, Ισραήλ. Αυτό το ντοκιμαντέρ αναφέρεται την αληθινή ιστορία του Μοσάμπ Γιούσεφ, γιου του αρχηγού της Χαμάς που είχε στρατολογηθεί επί δέκα χρόνια για να κατασκοπεύει την οργάνωση του πατέρα του. Κινηματογραφημένο με την ένταση ενός κατασκοπευτικού θρίλερ στην καλύτερη παράδοση του Γκρέιχαμ Γκρην και του Τζων Λε Καρρέ, το ντοκιμαντέρ παρόλο που δεν παύει να είναι πολιτικό, ρίχνει το βάρος στην προσωπική ζωή των ηρώων που σιγά-σιγά καταστρέφεται. Βραβείο στο Φεστιβάλ του Σάντανς που οργανώνει ο Ρόμπερτ Ρέκφορντ. Ιdeal Πανεπιστημίου 46 στις 20:15, Στάση Μετρό Πανεπιστημίου.

    Ζάρια, Πόκερ και κάτι άλλο (California Split) του Ρόμπερτ Ώλτμαν, 1974. Στην απολαυστική αυτή μαύρη κωμωδία συμπεριφορών, δύο παθολογικοί τζογαδόροι (Τζώρτζ Σήγκαλ και Έλιοτ Γκούλντ σε τρομερή χημεία) περιπλανιούνται από καζίνο σε καζίνο ελπίζοντας πως κάποια στιγμή θα τους χαμογελάσει η τύχη. Στην πορεία ο σκηνοθέτης κλείνει με σαρκασμό το μάτι στις πολυάριθμες νευρώσεις, εμμονές και μαζικές ψευδαισθήσεις της χώρας του. Odeon Οπερα 2, Ακαδημίας 87 στις 21:30. Μετρό Πανεπιστημίου.

    Κυνηγημένοι εραστές (Catch Me Daddy) των Ντάνιελ και Μάθιου Γούλφ. Παραγωγή: Ηνωμένο Βασίλειο. Μια Bρετανο-Ασιάτισσα έφηβη, το σκάει με το αγόρι της από την υπερπροστατευτική της οικογένεια και δύο συμμορίες λαμβάνουν εντολή να επιστρέφουν την κοπέλα με κάθε κόστος. Ένα αστικό γουέστερν από τον βιντεοκλιπά Ντάνιελ Γούλφ για την πολυπολιτισμικότητα και τα εγκλήματα τιμής στις μουσουλμανικές μεινότητες της Αγγλίας. Δαναός 1, Λεωφόρος Κηφισίας 109 στις 22:00. Μετρό Πανόρμου.

    Η απόσταση μεταξύ μας (10.000 km) του Κάρλος Μαρκέτ-Μαρσέτ. Παραγωγή: Ισπανία, ΗΠΑ. Εκείνος στην Βαρκελώνη, εκείνη στο Λος Άντζελες. Στο ενδιάμεσο 10.000 το παρόν, το παρελθόν και το μέλλον. Από το αποστομωτικό 17λεπτο μονόπλανο που ανοίγει την ταινία μέχρι τον ασταμάτητο εφευρετικό και μοντέρνο απεικόνισης μίας σχέσης εξ αποστάσεως, αυτό το ντεμπούτο που έλαμψε στο φεστιβάλ «South by Southwest» δίνει νέα πνοή στις ερωτικές σχέσεις μακρινών αποστάσεων. Ideal, Πανεπιστημίου 46 στις 22:30. Προβάλλεται και στην δημοσιογραφική προβολή στην Όπερα Ακαδημίας 87 στις 11:00 με εισιτήριο 4 ευρώ για το κοινό.

     

    Παρασκευή 19 Σεπτεμβρίου

    Μπαλαμός του Σταύρου Τορνέ, 1982. Γέροι προφήτες, ξεχασμένες μάγισσες και πρίγκιπες-βαμπίρ θα βρεθούν στον δρόμο ενός άντρα που περιπλανιέται στην Θεσσαλία για να αγοράσει ένα άλογο. Παγανιστική φαντασίωση σε μορφή «road movie» από ένα σουρεαλιστή ποιητή του ελληνικού κινηματογράφου. Πρωταγωνιστούν ο ίδιος, η Ελένη Μανιάτη και ο Κυριακός Βιλανάκης. Odeon Όπερα 2, Ακαδημίας 87 στις 19:00. Μετρό Πανεπιστημίου.

    Καρκαλού του Σταύρου Τορνέ, 1984. Δύο άντρες σε ένα ταξί και στο πορτ μπαγκάζ ένα φέρετρο. Ο νέος άνδρας οδηγεί τον γέρο, αλλά για που; Στον πιο αινιγματικό του φιλμ, ο Τορνές ξανοίγεται και πάλι στους σκληρούς χωματόδρομους, τούς άγονους λόφους και τις μαγικές παράγκες στο πουθενά, μιλώντας για τον θάνατο και την δημιουργικότητα ως τελευταίο χαρτί. Πρωταγωνιστούν οι Στέλιος Αναστασιάδης και Μάριος Καρυωτάκης.

     

    Σάββατο 20 Σεπτεμβρίου

    Σημασία έχει να αγαπάς (Lʼ Important cʼ est dʼ aimer) του Ζουλάφσκι, 1975. Ένας φωτογράφος γοητεύεται από μια παντρεμένη ηθοποιό φθηνών ερωτικών ταινιών και δανείζεται χρήματα από τοκογλύφους για να χρηματοδοτήσει μία θεατρική παραγωγή για χάρη της. Θα μπορέσει όμως το ρομάντζο τους να επιβιώσει εν μέσω οργίων, εθισμών και ξεκαθαρίσματος λογαριασμών και κυρίως από το μοιραίο δίλημμα ανάμεσα στον έρωτα και το καθήκον; Η Ρόμυ Σνάιντερ σε ένα σπαρακτικό ρεσιτάλ ηθοποιός σε μία από τις πιο επώδυνα ρομαντικές ταινίες των 70ς. Odeon Όπερα 1, Ακαδημίας 87 στις 19:45.

    Οι σταθμοί του Σταυρού (Kreuzweg) του Ντήτριχ Μπρίγκεμαν. Παραγωγή: Γερμανία, Γαλλία. Η 14χρονη Μαρία μεγαλωμένη μέσα σε μια βαθιά θρησκευόμενη οικογένεια, αποφασίζει να θυσιαστεί ακολουθώντας τον δρόμο του μαρτυρίου του Ιησού, για να γιατρευτεί ο μικρός αδελφός της. Ενοχλητικό όσο καρφιά στις παλάμες και βασανιστικό σαν υπαρξιακή αγωνία λίγο πριν τον θάνατο. Βραβείο Οικουμενικής Επιτροπής (της Καθολικής Εκκλησίας) και βραβείο σεναρίου στο Φεστιβάλ του Βερολίνου. Ιdeal, Πανεπιστημίου 46 στις 20:00.

    Μία γυναίκα δαιμονισμένη (Possession) του Αντρέι Ζουλάφσκι, 1981. Μία γυναίκα (Ιζαμπέλ Ατζανί) εγκαταλείπει τον άνδρα της (Σαμ Νηλ) πυροδοτώντας μια σειρά βίαιων συγκρούσεων, παρανοϊκών συμπεριφορών και ανεξήγητων μεταμορφώσεων. Ο Ζουλάφσκι μετατρέπει την ιστορία ενός διαλυμένου γάμου σε μία κορυφαία ταινία τρόμου και η Ατζανί παραδίδει μία από τις καλύτερες γυναικείες ερμηνείες όλων των εποχών που δίκαια βραβεύτηκε στο Φεστιβάλ Καννών.

    Κατηγορία: