Πολιτισμός

    Δημοσιεύτηκε: 14 Απρίλιος 2018
    Ειδική φωτογράφηση στον Πύργο Αθηνών από τον Ιωάννη Καμπούρη.
    Ρένος Χαραλαμπίδης και Γιώργος Βουλτζάτης σε μία σκηνή στο «No Budget Story».
    Ρένος Χαραλαμπίδης και Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους σε μία άδεια Αθήνα στα «Φτηνά Τσιγάρα».
    Η σκηνή με τα χρυσόψαρα στα «Φτηνά Τσιγάρα».

    Σαν πολύ σοβαρά τα πήραμε τα πράγματα. Όχι, το σινεμά είναι κυρίως γλέντι, ξεκίνησε και γεννήθηκε ως γλέντι, με τον Μελιέ, με τον Τσάπλιν. Βέβαια, άμα δεν υπάρχει γλέντι και συγκίνηση, δεν έχουμε τίποτα.

    Δημοσιεύτηκε: 04 Απρίλιος 2018
    Πατήρ Ανατόλι: ο εν Χριστώ σαλός μοναχός στο «Νησί».
    «Η γιορτή της Μπαμπέτ»: Μία αλληγορία της Θείας Κοινωνίας.
    «Στην Μεγάλη Σιωπή»: Η αναζήτηση του Θεού μέσα από την σιωπή στις Γαλλικές Άλπεις.
    Ο Ανατόλυ Σολονίτσυν ως Αντρέι Ρουμπλιώφ.
    Η κλασσική παρτίδα σκάκι στην «Έβδομη Σφραγίδα».

    Eμείς κόντρα σε αυτήν την επανάληψη προτείνουμε για φέτος μια σειρά από ταινίες των μεγαλύτερων σκηνοθετών του κόσμου, που καταγράφουν τον Χριστιανισμό ως καθημερινό βίωμα απλών ανθρώπων.

    Δημοσιεύτηκε: 22 Μάρτιος 2018

    Μια παγκόσμια αποκλειστικότητα που θα εκπλήξει την διεθνή κοινότητα των Καλών Τεχνών πέτυχαν οι εκδόσεις «Πελασγός». Πρόκειται για το ανέκδοτο τετράδιο ζωγραφικής που χάρισε ο Βικέντιος Βαν Γκογκ στον γιατρό του, δόκτορα Φέλιξ Ρε Παρί.

    Δημοσιεύτηκε: 01 Φεβρουάριος 2018
    Ο Ρένος Χαραλαμπίδης με τον καλλιτεχνικό συντάκτη Γιώργο Πισσαλίδη.
    Ο Ρένος Χαραλαμπίδης δηλώνει αναρχοδεξιός.
    Ο Ρένος Χαραλαμπίδης σκηνοθετώντας το «No Budget Story».
    Ο Ρένος Χαραλαμπίδης σκηνοθετώντας τα «Φθηνά Τσιγάρα».
    «Κάτι τρέχει με τους δίπλα»: Η καλύτερη σάτιρα του ελληνικού κινηματογράφου.

    Θεωρείται ένας από τους ιδιοφυείς ηθοποιούς και σκηνοθέτες της γενιάς του. Με το «No Budget Story» και τα «Φθηνά τσιγάρα» δημιούργησε τον ελληνικό ανεξάρτητο κινηματογράφο.

    Δημοσιεύτηκε: 22 Ιανουάριος 2018

    Με αφορμή το συλλαλητήριο για την Μακεδονία είναι καλή ευκαιρία να θυμηθούμε μια σκοπιανή ταινία που πριν δέκα χρόνια πριν κατηγορούσε την Ελλάδα για γενοκτονία των «Μακεδόνων του Αιγαίου». Πρόκειται για τις «Σκιές» του Μίλτσιο Μάντσιεβιτς.

    Δημοσιεύτηκε: 10 Νοέμβριος 2017
    Ο Ψαραντώνης (Αντώνης Ξυλούρης) με τον Γιάννη Παναγιωτακόπουλο.
    Ο Ψαραντώνης την δεκαετία του ‘60.
    Οι Κουρήτες καλύπτουν με τον χορό τους (πεντοζάλι) το κλάμα του μικρού Δία για να μην τον ανακαλύψει ο Κρόνος.

    Ο Ψαραντώνης είναι ένα ζωντανό παράδειγμα του γεγονότος, πώς όσο πιο γνήσια μπορούμε να εκφράζουμε την ταυτότητά μας, και να συνομιλούμε με την παράδοσή μας, τόσο πιο αδιαμφισβήτητα μπορούμε να λαμβάνουνε την θέση που μας αρμόζει στο διεθνές επίπεδο. 

    Δημοσιεύτηκε: 20 Σεπτέμβριος 2017
    Η σκηνή της δολοφονίας του ανθού του Πολωνικού έθνους.
    Ο πατέρας του Βάιντα, Τζάκομπ Βάιντα, ήταν ανάμεσα στα θύματα της σφαγής του Κατύν.
    Κατύν, το έγκλημα που αποσιώπησαν οι πάντες.
    Ο Αντρέι αποχαιρετώντας την οικογένειά του.
    Παρ’ όλη την καταπίεση, κάποιοι αποφασίζουν να διασώσουν την αλήθεια.

    Kλείνουν στις 17 Σεπτεμβρίου 2017, 10 χρόνια από την επίσημη πρεμιέρα του «Κατύν» του Αντρέι Βάιντα στην Πολωνία. Πρόκειται για μια ταινία του μεγάλου σκηνοθέτη για την σφαγή 15.000 Πολωνών αξιωματικών από τους Σοβιετικούς την άνοιξη του 1940. Μια ταινία που υπό την σκιά του συνεδρίου της Εσθονίας, αποκτά μια παραπάνω επικαιρότητα.

    Δημοσιεύτηκε: 09 Σεπτέμβριος 2017
    Τζ.Ρ.Ρ. Τόλκιν (1892-1973).
    Σάιρ (Μέση Γη): Πρότυπο αποκεντρωμένης κοινωνίας.
    Ο Τόλκιν ήταν οπαδός του Βρετανού συντηρητικού Έντμουντ Μπερκ.
    Ο Τόλκιν ταυτιζόταν με την επιστολή «Περί βασιλείας» του Θωμά Ακινάτη.

    Κλείνουν φέτος 125 χρόνια από την γέννηση του Τζ.Ρ.Ρ. Τόλκιν. Ενώ σήμερα 2 Σεπτεμβρίου είναι η επέτειος του θανατου του. Έτσι σκεφτήκαμε να αναδημοσιεύσουμε ένα κείμενο του 2015, για τις πολιτικές του απόψεις γραμμένο από έναν μελετητή του έργου του. Πιστεύουμε ότι έτσι δίνουμε απαντηση σε απορία πολλών θαυμαστών του, που εκκρεμεί από την εποχή της κινηματογραφικής μεταφοράς του «Άρχοντα των Δακτυλιδιών».

    Δημοσιεύτηκε: 29 Αύγουστος 2017
    Το κάψιμο της Ατλάντα στο «Όσα παίρνει ο Άνεμος».
    Ο φυλετικά ευαίσθητος παραγωγός Ντέιβιντ Σαλζνικ και η Βίβιαν Λη κερδίζουν τα Όσκαρς για το «Όσα Παίρνει ο Άνεμος».
    Μαύροι ηθοποιοί που κέρδισαν Όσκαρς, χάρις στον δρόμο που άνοιξε το «Όσα Παίρνει ο Άνεμος».

    Τελικά ο καινούργιος Εμφύλιος, που έχει ξεκινήσει ήδη στην Αμερική, είχε το πρώτο κινηματογραφικο του θύμα. Μετά από 34 χρόνια προβολής του «Όσα Παίρνει ο Άνεμος», το ιστορικό σινεμά του Μέμφις «Orpheum Theater» αρνήθηκε να συμπεριλάβει στις καλοκαιρινές προβολές ρεπερτορίου το κλασσικό αριστούργημα του Βίκτωρα Φλέμινγκ.

    Δημοσιεύτηκε: 10 Αύγουστος 2017

    Σήμερα 10 Αυγούστου ο Ίαν Άντερσον των Τζέθρο Ταλ κλείνει με 70 χρόνια ζωής με το μεσαιωνικό του φλάουτο να μην λέει να σιγάσει. Έτσι είναι μια ευκαιρία να ρίξουμε μια ματιά στην κλασσική περίοδο των Τζέθρο Ταλ, όταν ο Άντερσον ως συνθέτης και αρχηγός του δημιουργούσε αριστουργήματα του progressive rock.

    Σελίδες