200.000 «νόμιμοι» μετανάστες ζουν στον Δήμο Αθηναίων

  • Δημοσιεύτηκε: 16 Φεβρουάριος 2010

    Ενδιαφέρουσα ήταν η εκδήλωση με θέμα «Προβλήματα και Παρεμβάσεις ανάπλασης-αναβάθμισης στο Ιστορικό Κέντρο της Αθήνας» που διοργάνωσε την περασμένη Δευτέρα ο Δήμος Αθηναίων. Όχι τόσο στο σύνολό της αλλά τουλάχιστον εις ό,τι αφορά το κομμάτι λαθρομετανάστευση και παραβατικότητα.

    Ο δήμαρχος Αθηναίων δεν δίστασε να παρουσιάσει την κατάσταση ως έχει, παραθέτοντας μάλιστα στοιχεία που δεν είναι σε πολλούς γνωστά. Σύμφωνα με αυτά από τις 500.000 καταγεγραμμένων μεταναστών της Αττικής οι 200.000 συγκεντρώνονται στον Δήμο Αθηναίων. Αυτή η θλιβερή διαπίστωση βασίζεται αποκλειστικά σε επίσημα στοιχεία, όπερ σημαίνει ότι η πραγματικότητα είναι πολύ χειρότερη, αφού μία τεράστια έκταση του δήμου έχει μετατραπεί σε γκέτο, με ελάχιστη την παρουσία του ελληνικού στοιχείου, ενώ η μεγαλύτερη ομάδα μεταναστών, οι Αλβανοί, μετακινούνται και καταλαμβάνουν μεγάλα ποσοστά στέγης σε λιγότερο ή και καθόλου υποβαθμισμένες περιοχές της Αθήνας, όπως ο Νέος Κόσμος, το Παγκράτι, οι Αμπελόκηποι και η Νεάπολη.

    Τζάμπα μαγκιές με «ήπια πολιτική»

    Ωστόσο, αναφερόμενος στα προβλήματα που γεννά η μετανάστευση στον Δήμο, ο Νικήτας Κακλαμάνης δεν φαίνεται να έχει πάρει το μάθημά του. Αφού πρώτα παραδέχθηκε ότι γνωρίζει τις τραγικές απώλειες που προξενεί στους επιχειρηματίες, αλλά και στον κρατικό προϋπολογισμό, το παρεμπόριο, αναφέρθηκε στην «ήπια πολιτική» που ακολουθεί για τους παρανόμους μικροπωλητές: «Προτιμώ οι άνθρωποι αυτοί που κατά ανάγκη δεν είναι όλοι ούτε απατεώνες, ούτε κλέφτες, ούτε εγκληματίες να μπορούν να βγάζουν τα 30 έως 50 ευρώ γιατί τόσα αυτοί παίρνουν, τα πολλά λεφτά τα παίρνει ο παράνομος έμπορος που τους δίνει την πραμάτεια και όχι αυτοί οι άνθρωποι και μ' αυτά να μπορούν να ζουν, άρα να μην πεινούν, άρα να μην κλέβουν».

    Με τον τρόπο αυτό ο δήμαρχος Αθηναίων παραδέχεται εμμέσως πλην σαφώς όσα καταγγέλλουν εις βάρος του ουκ ολίγοι πολίτες, επιχειρηματίες αλλά και δημοτικοί αστυνομικοί. Ότι, δηλαδή, έχει δώσει διαταγή για «ειδική» μεταχείριση των παρανόμων μικροπωλητών ανάλογα με τον τόπο και τον χρόνο. Μ' άλλα λόγια υπάρχουν ώρες και σημεία μέσα στην πόλη, όπου με βάση αυτήν την «ήπια πολιτική» ο παράνομος μικροπωλητής γίνεται νόμιμος και ως εκ τούτου δεν διώκεται...

    Υπάρχει, όμως ένα γενικότερο συμπέρασμα από την ομιλία του δημάρχου που είναι και το σημαντικότερο. Ο δήμαρχος περιέγραψε μία κατάσταση και για άλλη μία φορά αρκέστηκε σε ευχολόγια. Μπορεί εμμέσως να φωτογράφισε ως υπευθύνους τα Υπουργεία Οικονομικών και Προστασίας του πολίτη, όμως αυτό έγινε με προκλητικά ήπιο τρόπο. Αντί να σταθεί με το μέρος των εντολέων του, που είναι οι δημότες της Αθήνας, παριστάνει τον ενδιάμεσο και επιβεβαιώνει μ' αυτόν τον τρόπο τον χαρακτηρισμό του «τζάμπα ανθρωπιστή» που του είχαμε δώσει σε προηγούμενο φύλλο.

    Ευχολόγια και υπαινιγμοί

    Αντί ο δήμαρχος να κάνει την δουλειά του, να κυνηγήσει δηλαδή χωρίς ενδοιασμούς τους παρανόμους μικροπωλητές, πετά το μπαλάκι στην κυβέρνηση και αφήνει κάποιους να βγάζουν ανενόχλητοι «30, 40 και 50 ευρώ την ημέρα». Αναρωτήθηκε άραγε μήπως κάποιοι έμποροι που τον πληρώνουν δεν βγάζουν ούτε αυτά; Αντί να πει φανερά ότι λίγα μέτρα από το δημαρχείο λειτουργούν ανενόχλητες εκατοντάδες επιχειρήσεις αλλοδαπών, μίλησε αόριστα για κάποιες αποθήκες που αναζητούνται. Αντί να πει ότι αυτές οι επιχειρήσεις μπροστά στα μάτια όλων μας προμηθεύουν τους Αφρικανούς και Ασιάτες μικροπωλητές χωρίς παραστατικά και χωρίς κανέναν έλεγχο, διαθέτοντας μάλιστα αποκλειστικά προϊόντα «μαϊμού», περιορίζεται σε ευχολόγια και υπαινιγμούς του τύπου: «Εγώ αρνούμαι να πιστέψω ότι δεν μπορεί η Ελληνική Αστυνομία να βρει σε ποια σημεία της Αττικής είναι οι μεγάλες παράνομες αποθήκες από τις οποίες προμηθεύονται οι δυστυχείς αυτοί άνθρωποι τα εμπορεύματα».

    Μετά απ' όλα αυτά, πόσο σοβαρά επιθυμεί ο κ. δήμαρχος να λάβουμε υπ' όψιν μας τις προτάσεις και τα σχέδιά του για την «ανάπλαση και αναβάθμιση του ιστορικού κέντρου της Αθήνας»;


    Το άρθρο δημοσιεύθηκε στο φύλλο της 13ης Φεβρουαρίου 2010 της εφημερίδας Ελεύθερος Κόσμος.