Πρέπει να συνεργαστούμε όλοι όσοι αγαπάμε την Ελλάδα Συνέντευξη του Μάκη Βορίδη στην εφημερίδα «Ελεύθερη Ώρα»

  • Δημοσιεύτηκε: 17 Ιούνιος 2002

    Τί ακριβώς είστε κύριε Βορίδη; Εθνικιστής, ακροδεξιός ή πατριώτης;

    Εγώ αυτοχαρακτηρίζομαι ως πατριώτης. Το θέμα της Άκρας Δεξιάς θεωρώ ότι χρησιμοποιείται συσκοτιστικά, με την εξής έννοια: Υπάρχει κάποια Δεξιά και όσοι έχουν πιο δεξιές Θέσεις, ανήκουν στην Άκρα Δεξιά, δηλαδή είναι ακραίοι. Εγώ θεωρώ ότι οι απόψεις μου δεν είναι καθόλου ακραίες, θεωρώ ότι οι απόψεις μου είναι απολύτως ορθολογιστικές και χρήσιμες για τον τόπο. Επίσης, θεωρώ ότι η παραδοσιακή διάκριση ανάμεσα σε μία Αριστερά και σε μία Δεξιά σιγά-σιγά ξεπερνιέται από τα πράγματα και αντικαθίσταται από μία άλλη διάκριση, που είναι η διάκριση ανάμεσα σε Δυνάμεις Πατριωτικές και σε Δυνάμεις Διεθνιστικές. Δηλαδή, ανάμεσα σε Δυνάμεις που υπερασπίζονται το Έθνος, την Εθνική Κοινωνία, τον Εθνικό Πολιτισμό, το Εθνικό Κράτος και σε Δυνάμεις που προωθούν την Παγκοσμιοποίηση, την Νέα Τάξη, τον Διεθνισμό, την Ισοπέδωση των Πολιτισμών.

    Δηλαδή, όταν σας λένε ακροδεξιό, αισθάνεστε ότι σας βρίζουν;

    Όχι δεν αισθάνομαι ότι με βρίζουν. Αισθάνομαι ότι κάνουν μία απόπειρα συσκοτίσεως. Αισθάνομαι ότι με βρίζουν όταν με λένε φασίστα ή ρατσιστή. Όταν με λένε ακροδεξιό δεν αισθάνομαι ότι με βρίζουν αλλά, ότι μου κάνουν μία συσκοτιστική πολιτική κριτική. Εις ό,τι αφορά το δήθεν ακραίο των θέσεων μου είναι άδικοι.

    Εγώ νομίζω ότι θα σας κυνηγάει πάντα το ότι υπήρξατε ο δεύτερος κατά σειράν αρχηγός της Νεολαίας ΕΠΕΝ, δηλαδή του κόμματος που ίδρυσε στις αρχές του 1984 ο Γεώργιος Παπαδόπουλος. Το βλέπουμε άλλωστε αυτό και στα πρόσφατα δημοσιεύματα των «Ιών» της Ελευθεροτυπίας που σας έχουν περιλάβει για τα καλά.

    Νομίζουν ότι ξαναφέρνοντας το 2002 κάτι που συνέβη το 1985 θα τραυματίσουν τη δημόσια εικόνα μου. Το επιχείρημα δηλαδή του «Ιού» είναι: Προσέξτε καλά. Ο Βορίδης δεν είναι αυτός ο οποίος εμφανίζεται τώρα. Δεν είναι ένας ορθολογιστής πολιτικός που κινείται στον πατριωτικό χώρο, ήπιων τόνων, με δημοκρατικά επιχειρήματα. Είναι ένας επικίνδυνος φασίστας.

    Θα σας πω, λοιπόν, ποιές ήταν οι σχέσεις μου με την ΕΠΕΝ που ξεκίνησαν το 1985 και διήρκεσαν μέχρι το 1990: Ο λόγος για τον οποίον απεδέχθην την θέση του Αρχηγού της Νεολαίας ΕΠΕΝ ήταν ο εξής: Εκείνη την δεδομένη στιγμή η ΕΠΕΝ ήταν το μαζικότερο, το σοβαρότερο και το πλέον υπεύθυνο κίνημα στον Πατριωτικό Χώρο. Η δική μου σχέση με τον Γεώργιο Παπαδόπουλο προσδιορίστηκε ως εξής: Ξεκάθαρα υποστηρίζω ακόμη και σήμερα ότι για λόγους ανθρωπιστικούς οι αξιωματικοί της 21ης Απριλίου πρέπει να αποφυλακιστούν.

    Μια και το 'φερε ο λόγος, ποιά είναι σήμερα η άποψη σας για την 21η Απριλίου;

    Η περίοδος της 21ης Απριλίου υπήρξε μία περίοδος, στην οποία συνέβησαν πολλά θετικά για τον τόπο. Πρέπει να σας πω, όμως, ότι εγώ ποτέ δεν έχω υποστηρίξει ένα καθεστώς που δεν έχει πολιτικά δικαιώματα, δηλαδή ένα δικτατορικό καθεστώς. Ούτε το 1985 υποστήριξα, αλλά ούτε και σήμερα υποστηρίζω ένα δικτατορικό καθεστώς. Αυτό, όμως, είναι τελείως διαφορετικό από το να λέω ότι ένα συγκεκριμένο δικτατορικό καθεστώς έκανε ορισμένα καλά πράγματα για τον τόπο. Μην αμφιβάλλετε ότι αν η 21η Απριλίου δεν έκανε τίποτε καλό για τον τόπο, θα σας το έλεγα. Κατά την γνώμη μου, όμως, έκανε αρκετά καλά.

    Θεωρείτε ότι το γεγονός πως ο Γεώργιος Παπαδόπουλος δεν απήντησε ποτέ στους κατηγόρους του και πήρε όλα τα μυστικά στον τάφο του, έβλαψε την πατριωτική Δεξιά στην Ελλάδα;

    Δεν θα ήθελα να κρίνω την στάση του Παπαδόπουλου. Θεωρώ πως έγινε από την Αριστερά μία εξαιρετικά καλή εκμετάλλευση του γεγονότος ότι υπήρξε η 21η Απριλίου. Διότι, ξαφνικά όλος ο πατριωτικός λόγος στην Ελλάδα περιορίστηκε στην υπεράσπιση της δικτατορίας. Όλοι εμείς οι πατριώτες, βρεθήκαμε να εξηγούμε αν, ζητώντας την αποφυλάκιση των Αξιωματικών ταυτιζόμαστε με την 21η Απριλίου.

    Πολλοί βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας και του ΠΑΣΟΚ ισχυρίζονται πως ο λόγος που εξηγεί ότι η πατριωτική Δεξιά έχει υψηλά ποσοστά σε όλη την Ευρώπη πλην της Ελλάδος, είναι ότι υπήρξε η 21η Απριλίου και ο Ελληνικός λαός κατάλαβε το ποιόν της Ακροδεξιάς. Εσείς πώς εξηγείτε ότι η Πατριωτική Δεξιά στην Ελλάδα κινείται τα τελευταία 17 χρόνια σε δεκαδικά ποσοστά;

    Η πραγματικότητα είναι ότι το Πατριωτικό Κίνημα στην Ελλάδα μεταπολιτευτικά, δεν ανταποκρίθηκε στις απαιτήσεις της σύγχρονης πολιτικής. Ως ένα σημεία βρέθηκε να απολογείται για την 21η Απριλίου. Αυτό, όμως εγκλώβισε ολόκληρο το Πατριωτικό Κίνημα στην Ελλάδα και δεν του επέτρεψε να μιλήσει για τα πράγματα που έπρεπε να μιλήσει. Αν, λοιπόν, υπονοείτε ότι με αυτή την έννοια η 21η Απριλίου έβλαψε το Πατριωτικό Κίνημα στην Ελλάδα, ενδεχομένως το έβλαψε. Όμως, αυτό ήταν κάτι που συνέβη στην Ελλάδα και έπρεπε να αντιμετωπιστεί. Δηλαδή, δεν μπορούσε να φύγει το Πατριωτικό Κίνημα απ' αυτό το πράγμα, αφού οι άνθρωποι οι οποίοι το συγκροτούσαν είχαν εμπλακεί σε αυτό.

    Είστε Χριστιανός Ορθόδοξος;

    Βεβαίως. Είμαι Χριστιανός Ορθόδοξος και πιστεύω σε όλα τα Δόγματα της Πίστεώς μας.

    Συγχρόνως όμως είστε και το «αγαπημένο παιδί» του Λεπέν στην Ελλάδα. Ο οποίος Λεπέν ανησυχεί βαθύτατο τον Οικουμενικό Πατριάρχη κ. Βαρθολομαίο, όπως είπε ο ίδιος στους δημοσιογράφους που τον συνόδευαν στην κρουαζιέρα Αδριατική, πριν λίγες ημέρες, στη Διαθρησκευτική Σύναξη, στη Ραβέννα. Πώς συμβιβάζεται λοιπόν να είστε συγχρόνως Λεπενικός και Χριστιανός Ορθόδοξος;

    Θεωρώ ότι η Πίστη είναι προσωπική υπόθεση του καθενός και δεν μπορεί να καθίσταται αντικείμενο πολιτικής συζητήσεως. Το Εθνικό Μέτωπο δέχθηκε μία μεγάλη επίθεση από την Καθολική Εκκλησία, αλλά πιστεύω ότι δεν θα έκανε το ίδιο η Ορθόδοξη Εκκλησία της Ελλάδος. Γιατί η Καθολική Εκκλησία είναι σε μεγάλο βαθμό φορέας Οικουμενιστικών Ιδεών και συχνά την βλέπουμε να αντιστρατεύεται τα Εθνικά Κινήματα. Δεν αρνούμαι το χριστιανικό δόγμα, αλλά δεν θεωρώ ότι πρέπει να συμφωνώ με οποιαδήποτε δήλωση θρησκευτικών ηγετών. Και για να απαντήσω στην ερώτησή σας, πιστεύω ότι η δήλωση του Οικουμενικού Πατριάρχη που προαναφέρατε ήταν μία άστοχη εμπλοκή σε πολιτικές υποθέσεις. Δεν θα πρέπει η οποιαδήποτε χριστιανική Εκκλησία να σχολιάζει δηλώσεις πολιτικών αρχηγών. Εκτός κι αν θέλει να διεκδικήσει πολιτικό ρόλο.

    Το Σάββατο 15 Ιουνίου στην Ελευθεροτυπία ο «Ιός» αναφέρθηκε πάλι σε σας και αφήνει να εννοηθεί πως είστε ανεμόμυλος: Πότε πάτε με τον Γιώργο Καρατζαφέρη εις βάρος του Γρηγόρη Μιχαλόπουλου και πότε με τον Μιχαλόπουλο εις βάρος του Καρατζαφέρη. Ποιές είναι σήμερα οι σχέσεις με τον αρχηγό του Λαϊκού Ορθόδοξου Συναγερμού, κ. Βορίδη; Διότι, στις 18 Μαΐου, στο Συνέδριο του ΛΑ.Ο.Σ. στον Έσπερο, ήσασταν από τους βασικούς ομιλητές και έκανε αίσθηση η θερμότητα, με την οποία μιλήσατε.

    Οι σχέσεις μου με τον κ. Γιώργο Καρατζαφέρη είναι καλές. Από εκεί και πέρα, εμείς στο ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΩΠΟ έχουμε εδώ και καιρό μία πάγια θέση, η οποία λέει το εξής: ότι θα πρέπει να συνεργαστούμε όλοι όσοι αγαπάμε τον τόπο αυτό. Η συνεργασία, όμως, αυτή δεν μπορεί να στηριχτεί σε καταστάσεις απολύτως ευκαιριακές, ούτε και μπορεί να κάμπτεται μπροστά σε προσωπικές φιλοδοξίες, ή σε αρχηγισμούς, ή σε τέτοιου τύπου λογικές. Θα πρέπει να καταλάβουμε ότι βρισκόμαστε σε μία περίοδο, όπου αναπτύσσονται τα Πατριωτικά Κινήματα και δημιουργείται μία νέα κοσμογονία στον Πατριωτικό χώρο. Με αυτή την έννοια θα υπάρχουν προσωπικότητες, ιδέες, συζητήσεις και εμείς πιστεύουμε ότι θα πρέπει να προωθούνται τέτοιου τύπου διάλογοι των Πατριωτικών Κινημάτων. Ένας τέτοιος διάλογος καρποφόρησε ανάμεσα σε εμάς και τον Γρηγόρη Μιχαλόπουλο. Και καρποφόρησε υπό την έννοια ότι δεχτήκαμε και ο δύο ότι οι δημοτικές εκλογές είναι μία καλή ευκαιρία για να αναπτυχθούν τέτοιου είδους συνεργασίες, χωρίς να υπάρχει καμία ανάγκη να προσχωρήσει κάποιος σε κάποιον ή να διαλυθούν κινήματα, ή να κλείσουν άλλα. Πρέπει, απλώς, να αλληλοϋποστηριχτούμε και αυτό είναι που κάνουμε στις δημοτικές εκλογές με τον κ. Μιχαλόπουλο. Την ίδια ακριβώς πρόταση έχω κάνει και στον κ. Γιώργο Καρατζαφέρη.

    Δηλαδή, αν κατάλαβα καλά, με τον κ. Γιώργο Καρατζαφέρη τα τσουγκρίσατε γιατί σας ζήτησε να διαλυθεί το ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΩΠΟ;

    Η θέση του κ. Καρατζαφέρη είναι ότι θα πρέπει να υπαχθούν (και μάλιστα με την μορφή της διαλύσεως) στο ΛΑ.Ο.Σ. όλα τα υπόλοιπα Πατριωτικά Κόμματα. Δηλαδή, να διαλυθούν και να προσχωρήσουν στο ΛΑ.Ο.Σ. Το ίδιο πράγμα ζήτησε και από μένα, αλλά εγώ του ξεκαθάρισα ότι αυτό - για μια σειρά από λόγους - δεν είναι εφικτό. Δεν είναι ορθό να γίνει και δεν είναι και ευκταίο. Εγώ ειλικρινά δεν καταλαβαίνω γιατί δεν θα μπορούσε να υπάρξει μία συνεργασία όλων: να πει ο κύριος Καρατζαφέρης πόσους υποψηφίους θέλει να έχει, πού θέλει να τους έχει, να πούμε εμείς το ίδιο, η «Εθνική Συμμαχία» το ίδιο και λοιπά. Να υπάρξει, δηλαδή, ένας συντονισμός των Πατριωτικών Δυνάμεων, εν όψει Δημαρχιακών και Νομαρχιακών Εκλογών.

    Η συνεργασία αυτή θα περιλαμβάνει μόνο κόμματα και προσωπικότητες που κινούνται στον δεξιό πατριωτικό χώρο;

    Δεν εξαιρώ εγώ προσωπικότητες ή ανθρώπους ή κινήματα ή παρατάξεις που προέρχονται από έναν αριστερό χώρο. Δεν εξαιρώ δηλαδή, από αυτή την συνεργασία τον Στέλιο Παπαθεμελή ή τον Μιχάλη Χαραλαμπίδη για παράδειγμα. Άλλο θέμα βεβαίως, αν αυτοί θέλουν να συμμετάσχουν σε μία τέτοια συζήτηση. Εγώ θα ήθελα, πάντως, να συμμετάσχουν και αυτοί μέσα σ' έναν ευρύτερο πατριωτικό διάλογο.

    Στις εκλογές του Οκτωβρίου θα είστε υποψήφιος δήμαρχος Αθηναίων έτσι;

    Βεβαίως.

    Θα κατεβάσετε και δικό σας υπερνομάρχη στην Αττική;

    Όχι.

    Υπάρχει περίπτωση να υποστηρίξετε τον Γιώργο Καρατζαφέρη που κατεβαίνει ως υπερνομάρχης Αθηνών-Πειραιώς;

    Υπό τον όρο της αμοιβαιότητας, βεβαίως. Αν μας υποστηρίξει αυτός για την δημαρχία της Αθήνας, θα τον υποστηρίξουμε κι εμείς για την υπερνομαρχία της Αττικής.

    Θεωρείτε ότι ένας ορισμένος αριθμός λαθρομεταναστών είναι χρήσιμος στην Ελλάδα και αν ναι, ποιός είναι ο αριθμός αυτός;

    Αν εννοείτε όντως λαθρομεταναστών, η απάντηση είναι κανένας.

    Συγγνώμη, λάθος. Εννοώ ξένων μεταναστών με άδεια παραμονής.

    Εάν η Ελληνική Οικονομία βρισκόταν σε μία φάση ανάπτυξης, που δεν ευρίσκεται, θα μπορούσε ένας αριθμός ξένων μεταναστών να είναι χρήσιμος. Αλλά αυτή την στιγμή η Οικονομία στην Ελλάδα δεν βρίσκεται σε ανάπτυξη, βρίσκεται σε κρίση. Εμείς ως ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΩΠΟ έχουμε πει το εξής: Όλη αυτή η διαδικασία νομιμοποιήσεως των λαθρομεταναστών που έχει ξεκινήσει η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ με σκοπό να βρεθεί η Ελλάδα μετά από 10 χρόνια με δεν ξέρω πόσα εκατομμύρια αλλοδαπούς, δεν πρόκειται να αναγνωριστεί από εμάς. Θεωρούμε ότι είναι μία διαδικασία η οποία γίνεται άρον-άρον και θα με συγχωρήσετε να σας πω το εξής: Τέτοιου είδους νομοθεσίες νομιμοποιήσεως των Αλλοδαπών που εφαρμόζει η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, υπήρξαν μόνο κάτω από αποικιοκρατικές συνθήκες, όπου υπήρχαν τεράστιες ανάγκες πολιτογραφήσεως ανθρώπων που προέρχονταν από την Ασία ή από την Αφρική, ως Άγγλων ή Ολλανδών, ή Γάλλων. Αυτό, όμως, ήταν αποτέλεσμα μίας αποικιοκρατικής πολιτικής. Κάτι αντίστοιχο στην Ελλάδα δεν υπάρχει. Εκείνο, το οποίο ζούμε σήμερα στην Ελλάδα είναι μία άγρια και παράνομη μετανάστευση, την οποία έρχεται να νομιμοποιήσει αυτός ο θλιβερός και απαράδεκτος νόμος του ΠΑΣΟΚ και εν συνεχεία να την πολιτογραφήσει.

    Δηλαδή, τι θα κάνετε εσείς, αν κάποτε ο λαός σας βάλει στην Βουλή;

    Εμείς έχουμε ξεκαθαρίσει πως τόσο στο ζήτημα της Πράσινης Κάρτας, όσο και στα ζητήματα της Πολιτογραφήσεως, όποτε αυτό καταστεί δυνατόν να περάσει από το χέρι μας, θα κάνουμε το εξής: θα επανελέγξουμε μία-μία τις πράσινες κάρτες που έχουνε δοθεί και θα εφαρμόσουμε αυστηρά κριτήρια στην μεταναστευτική πολιτική.

    Αυτό που σας φοβίζει, δηλαδή, είναι...

    Οι μαζικές εισβολές. Μιλάμε για μαζικές εισβολές λαθρομεταναστών στην Ελλάδα. Όλα τα κράτη έχουν διαδικασία πολιτογραφήσεως αλλοδαπών, αλλά το ζήτημα είναι πώς ασκείται αυτή η διαδικασία. Ο νόμος του ΠΑΣΟΚ είναι μοναδικός στον κόσμο, όσον αφορά αυτή την λογική της μαζικής νομιμοποιήσεως.

    Σε ποσοστό εγχώριου πληθυσμού προς ξένους μετανάστες, η Ελλάδα σε ποιά θέση βρίσκεται;

    Έχουμε το υψηλότερο ποσοστό στην Ευρώπη, που εμείς στο ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΩΠΟ αξιολογώντας τα επίσημα στοιχεία του κράτους το εκτιμούμε γύρω στο 20%, δηλαδή πάνω από δύο εκατομμύρια ξένοι μετανάστες βρίσκονται σήμερα στην Ελλάδα. Μετά από εμάς είναι η Γαλλία με 17,5%, η οποία νομιμοποιεί περίπου 100.000 ξένους μετανάστες τον χρόνο.

    Και τώρα μία ερώτηση που θέλουν πολλοί να θέσουν στον Βορίδη: Αν ένας Εβραίος στο θρήσκευμα και στην καταγωγή, αλλά καλός πολίτης του ελληνικού κράτους θελήσει να ενταχθεί στο ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΩΠΟ θα τον δεχθείτε;

    Βεβαίως. Εγώ δεν εξαρτώ την παρουσία στα ψηφοδέλτια του ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΜΕΤΩΠΟΥ από οποιαδήποτε διάκριση χρώματος, φυλής, θρησκευτικών πεποιθήσεων και λοιπά. Το κρίσιμο για μένα είναι άλλο: Ποιά θα είναι η πολιτική στάση αυτού του ανθρώπου απέναντι στα μεγάλα ζητήματα που υπάρχουν σήμερα. Θα ήθελα, όμως να σας πω το εξής: Δεν έχω ακόμη συναντήσει Εβραίους Έλληνες Πολίτες που να έχουν τις ίδιες θέσεις με εμάς στα ζητήματα αυτά. Θέλω, δηλαδή, να σας πω ότι το κριτήριό μου δεν είναι ούτε φυλετικό, ούτε θρησκευτικό, αλλά κριτήριο πολιτικών θέσεων. Βεβαιότατα θα δεχόμουν στο ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΩΠΟ έναν Έλληνα, Εβραίο στο θρήσκευμα που θα δεχόταν τις θέσεις του ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΜΕΤΩΠΟΥ. Από την στιγμή που θα νοιώθαμε ότι είναι καλός Έλληνας, πατριώτης, εθνικιστής, αλλά Ισραηλίτης στο θρήσκευμα, δεν θα είχαμε κανένα πρόβλημα.

    Αν δεν κάνω λάθος, ο φίλος σας ο Ζαν Μαρί Λεπέν έχει Εβραίους στο κόμμα του και στα ψηφοδέλτιά του;

    Έχει και Εβραίους, έχει και μαύρους.

    Ο αρχηγός του Ελληνικού εθνικιστικού κόμματος που ονομάζεται ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΩΠΟ Μάκης Βορίδης πιστεύει ότι τα περίφημα «Πρωτόκολλα των Σοφών της Σιών» είναι γνήσια ή πλαστά;

    Δεν το ξέρω αυτό. Ακούγονται και οι δύο απόψεις. Δεν μπορώ να σας απαντήσω σε κάτι που πρέπει να αποτελεί αντικείμενο ιστορικής μελέτης, την οποία εγώ δεν έχω διεξάγει.

    Για το «Ημερολόγιο της Άννας Φρανκ» τι νομίζετε; Έχει γραφεί από την ίδια την Άννα Φρανκ;

    Διαβάζω απόψεις και για το ένα και για το άλλο. Κοιτάξτε να σας πω: Εγώ είμαι πολιτικός. Δεν είμαι ιστορικός μελετητής. Αφήνω, λοιπόν, αυτά τα ζητήματα στους ιστορικούς μελετητές και στον ιστορικό διάλογο.

    Σύμφωνοι, αλλά εγώ καταλαβαίνω ότι δεν θέλετε να απαντήσετε γι' αυτά τα θεμελιώδη ερωτήματα. Είναι περίεργο να μην έχετε γνώμη. Ίσως δεν θέλετε να την πείτε δημοσίως. Σας ρωτώ, λοιπόν, κάτι άλλο: Κατά την γνώμη σας, πόσοι από τους σημερινούς απανταχού Εβραίους ενστερνίζονται τα ιδανικά του Σιωνισμού; Κατά την ταπεινή μου γνώμη το 95% των Εβραίων όλου του κόσμου, ταυτίζονται σήμερα με τον Σιωνισμό και όχι μόνο δεν τον θεωρούν κάτι κακό, αλλά τον λανσάρουν και σαν κάτι καλό για την ανθρωπότητα.

    Δεν το γνωρίζω και δεν με ενδιαφέρει. Σας απαντώ ευθέως: δεν το γνωρίζω. Με ρωτάτε κάτι που εμπίπτει στην σφαίρα της εμπειρικής πραγματικότητας. Για να σας απαντήσω στο ερώτημά σας θα έπρεπε κάπως να μπορώ να το στοιχειοθετήσω: με βάση την τάδε μελέτη, με βάση την τάδε στατιστική.

    Συγγνώμη, και τους ξένους μετανάστες στην Ελλάδα, πώς τους υπολογίζετε στα 2 εκατομμύρια; Αφού δεν υπάρχουν στοιχεία για να το στοιχειοθετήσετε.

    Έχετε λάθος. Υπάρχουν εκτιμήσεις επίσημες για τους μετανάστες, οι οποίες έρχονται από το Υπουργείο Εσωτερικών και από το Υπουργείο Δημόσιας Τάξης. Σύμφωνα με απτές τις εκτιμήσεις, ο αριθμός τους σήμερα στην Ελλάδα είναι 1,5 εκατομμύριο. Αλλά επειδή υπάρχει συνεχής ροή, εμείς τους ανεβάζουμε από το 1,5 στα 2 εκατομμύρια.

    Ορισμένα έντυπα σας έχουν κατηγορήσει δημοσίως (και κάποιοι άσπονδοι φίλοι σας στον πατριωτικό χώρο ιδιωτικώς) ότι έχετε ευνοϊκή μεταχείριση από τους μεγαλοδημοσιογράφους των μεγάλων καναλιών. Γιατί, πραγματικά, τους τελευταίους 2-3 μήνες σας βλέπουμε τακτικά σε τηλεοπτικές εκπομπές μεγάλης θεαματικότητας. Κατά την ταπεινή μου γνώμη «σας βγάζουν» οι μεγαλοδημοσιογράφοι γιατί «τα λέτε», είσαστε ωραίο παιδί, καλοντυμένος, ήπιων τόνων, γενικά πολιτισμένος εθνικιστής. Εσείς πώς εξηγείτε τις συχνές τηλεοπτικές σας παρουσίες τελευταίως;

    Σας βεβαιώ ότι δεν έχω απολύτως καμία συμφωνία με κανέναν. Μη ξεχνάτε ότι το ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΩΠΟ έχει ιδρυθεί το 1994 και είμαστε στο 2002. Μετά από όλα αυτά τα χρόνια που το ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΩΠΟ συμμετέχει σε όλες τις εκλογές, να μην έχουμε κι εμείς λίγη δημοσιότητα; Κατά την γνώμη μου, οι τελευταίες συχνές τηλεοπτικές μου εμφανίσεις έγιναν για λόγους διεθνούς συγκυρίας. Είναι υπερβολικό να λέει κάποιος ότι το ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΩΠΟ έχει ευνοϊκή μεταχείριση. Εγώ σας διαβεβαιώνω ότι μας έχουν κομμένους από παντού. Αυτό, το οποίο δικαιούμαστε, δεν το παίρνουμε.

    Έχετε κανένα πρόβλημα με την «Χρυσή Αυγή»; Τους θεωρείτε ρατσιστές;

    Δεν έχω κανένα πρόβλημα με την «Χρυσή Αυγή». Απ' όσο ξέρω, πάντως, δεν αρνούνται τον Φυλετισμό στην Ιδεολογία τους. Τώρα, αν είναι ρατσιστές, δεν ξέρω.

    Θυμώνετε όταν σας συγκρίνουν ή σας ταυτίζουν με την «Χρυσή Αυγή»;

    Δεν θυμώνω. Απλώς, λέω αυτό που είναι η πραγματικότητα: Δεν έχω καμία σχέση με την «Χρυσή Αυγή».

    Υπήρξατε ποτέ στο παρελθόν ή είσαστε τώρα σε δικαστική διαμάχη με την «Χρυσή Αυγή»;

    Ποτέ.

    Πολλοί σας κατηγορούν επειδή είσαστε πλουσιόπαιδο, κολεγιόπαιδο, Κολωνακιώτης και τα λοιπά.

    Μεγάλωσα στους Αμπελοκήπους και δεν έχω μείνει ποτέ στο Κολωνάκι.

    Με τον γιατρό του «εθνάρχη» Καραμανλή, τον Ευτύχιο Βορίδη, τι σχέση έχετε;

    Είναι θείος μου, αδελφός του πατέρα μου.

    Είσαστε τόσο εύπορος όσο λένε, κ. Βορίδη;

    Εγώ είμαι ένας άνθρωπος που από την οικογένειά μου δεν έχω ούτε μία δραχμή. Εκείνο που πήρα από την οικογένειά μου είναι καλή εκπαίδευση, με σημαντικές θυσίες της οικογενείας μου. Ο πατέρας μου υπήρξε ένας μικρομεσαίος επιχειρηματίας. Τώρα είναι συνταξιούχος.

    Προσωπική περιουσία δεν έχετε;

    Δεν έχω τίποτε στο όνομά μου, εκτός από ένα μηχανάκι.

    Αυτό είναι απίστευτο. Θα τρελαθούνε όλοι όσοι θα το διαβάσουν, γιατί σας θεωρούνε πολύ πλούσιο. Ούτε αυτοκίνητο δεν έχετε; Σοβαρά μιλάτε τώρα;

    Βεβαίως. Δεν έχω αυτοκίνητο. Μένω στο νοίκι σε ένα τριάρι στα Ιλίσια και από εκεί και πέρα, βεβαίως, κερδίζω καλά την ζωή μου διά του επαγγέλματός μου. Δικηγορώ καλά.

    Πολλοί ειρωνεύονται τον Βορίδη γιατί τυγχάνει δικηγόρος της κ Τζούλιας Μπάρκα. Εσείς τί τους απαντάτε;

    Δεν θα γινόταν να γίνω δικηγόρος της μητέρας Τερέζας, γιατί η μητέρα Τερέζα δεν έχει ανάγκη από δικηγόρο. Μόνο όσοι βρίσκονται σε πρόβλημα ή όσοι έχουν κάποια παραβατική συμπεριφορά, έχουν ανάγκη από δικηγόρο όπως ξέρετε.

    Με την κυρία Μπάρκα πώς γνωριστήκατε; Την ξέρατε από παλιά;

    Όχι. Μας σύστησε ένας πελάτης.

    Και στους κακεντρεχείς που λένε ότι ο Βορίδης έγινε γνωστός και αναγνωρίσιμος επειδή βγήκε στα τηλεοπτικά «παράθυρα» ως δικηγόρος της Τζούλιας Μπάρκα τι απαντάτε;

    Ήταν μια υπόθεση που για ανεξήγητους λόγους πήρε μεγάλη δημοσιότητα. Αλλά, βεβαίως, δεν θεωρώ ότι πολιτικά έγινα γνωστός από την υπόθεση της Τζούλιας Μπάρκα.

    Σας ευχαριστώ πολύ, κ. Βορίδη, που δεχθήκατε να απαντήσετε σε όλες μας τις ερωτήσεις.

    Κι εγώ σας ευχαριστώ. Να είστε καλά.


    Η συνέντευξη δόθηκε στον δημοσιογράφο Θεόδωρο Χατζηγώγο και δημοσιεύθηκε στα φύλλα της 17ης και 18ης Ιουνίου 2002 της εφημερίδας «Ελεύθερη Ώρα».